close
تبلیغات در اینترنت
وحدت شیعه و سنی (۲) +عکس
طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي
?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه♣
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

وحدت شیعه و سنی (۲) +عکس

دکتر انلاين

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

تبليغات

تبليغات رزبلاگ

عطاري انلاين

طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي

?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
?کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه?
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

وحدت شیعه و سنی (۲) +عکس

آنچه مسلم است برای  تحقق این مهم اسلامی باید هر دو مذهب شیعه و سنی (البته مراد از وحدت شیعه و اهل سنت، وحدت با جریان انحرافی وهابیت نیست چرا که اساسا این نحله صرفا جریان منحط فکری بوده و خود از عوامل موثر در ایجاد تفرقه بوده است چناچه الازهر نیز با این گروه مخالفت دارد) به طور حقیقی و اراده جدی در صدد حل این مساله باشند و در این راستا قدم‌های موثری برداشته شود. امری که به شهادت قطعی تاریخ در طول حیات فکری شیعه، مورد اهتمام عالمان و فقیهان و اندیشمندان  تشیع بوده است. (فقیه بزرگ آیت الله بروجردی که نسبت به مسئله وحدت فقهی نظر مثبت داشت، در یک اقدام جدی، حدود چهار صد فتوای فقهی و احکام مربوط به مناسک حج را به نقل از امام صادق(ع) که از طریق اهل تسنن، کتب صحاح سته و غیر آن نقل شده و مورد قبول علمای شیعه بود، برای پادشاه عربستان می‌فرستد تا این کنگره عظیم جهانی طبق روایات و مبانی مشترک و مورد قبول فریقین، به صورت هماهنگ برگزار شود و از این تجلی گاه توحیدی، بیشترین بهره‌برداری به نفع جهان اسلام و مسلمانان انجام پذیرد.)


این فتاوا و احکام که طی نامه‌ای ارسال شده بود، در آن ایام مورد استقبال محافل علمی و شخصیت‌های مذهبی جهان اسلام قرار گرفت و متن کامل آن در مجله «رسالة الاسلام» ارگان دار التقریب بین المذاهب الاسلامیه و روزنامه‌ها و مجلات عربستان انتشار یافت. همچنبن دو فقیه نو اندیش دیگر، مرحوم آیت الله سید مهدی روحانی و مرحوم آیت الله میرزا علی احمدی میانجی در اقدامی ابتکاری و مشترک، به تحقیق در این وادی سرنوشت‌ساز پرداختند و اثر ماندگار و کار آمدی تحت عنوان «احادیث اهل البیت عن طرق اهل السنة» را از خود به یادگار گذاشتند و در واقع زمینه را برای کارهای اساسی‌تر، پیرامون «وحدت فقهی» توسط اندیشمندان و فقهای نسل حاضر و آینده مهیا ساختند.

ناگفته پیداست که در راستای نیل به این هدف، افراط و تفریط هایی به وجود آمده است تا بدانجا که در برخی از موارد (متأسفانه) عملا وحدت، به انکار برخی از اصول مشهور و مسلم تاریخی و عقیدتی انجامیده است. انکار هر گونه اختلاف در صدر اسلام بین حضرت علی علیه السلام و سایرین، و یا رقیق کردن این اختلاف، بزرگ وانمود کردن برخی از جنگ‌ها و فتوحات و بافتن فضائل خیالی، تاریخ‌مند کردن مساله و حل مساله در گذشت زمان،… برخی از این افراط هایی هست که خواسته و ناخواسته، دانسته و ندانسته نه تنها باعث وحدت نشده که باعث اختلاف بین علماء شیعه و عملا منجر به حذف و ادغام مذهب می‌شود.

از طرف دیگر عده‌ای از دلسوزان و معتقدان چه بسا در تربیون‌های رسمی، در ضمن اظهار تبرّی، به صورت مشخص و مصداقی، افراد را نام برده و از آنها تبری می‌جویند. «خواجه پندارد که طاعت می‌کند، غفلتاً بر خویش لعنت می‌کند».

نسبت به گروه اول باید گفت که راه صحیح و منطقی، همان است که در قرآن هم مورد اشاره قرار گرفته و آن عبارت است از تاکید بر مشترکات. مسلمین همه از یک نوع‏ جهان‌بینی برخوردارند و یک فرهنگ مشترک دارند و در یک تمدن عظیم و با شکوه و سابقه‌دار شرکت دارند وحدت در جهان بینی، در فرهنگ، در سابقه تمدن، در بینش و منش، در معتقدات مذهبی، در پرستش‌ها و نیایش‌ها، در آداب و سنن اجتماعی خوب‏ می‏تواند از آنها ملت واحد بسازد و قدرتی عظیم و هایل به وجود آورد که‏ قدرت‌های عظیم جهان ناچار در برابر آنها خضوع نمایند.

همچنین طرح مساله مرجعیت علمی و بررسی تعامل علمی بین علماء اهل سنت و امامان شیعه خصوصا در زمان امام صادق و باقر علیهم السلام  می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشت باشد. این مساله تا به حدی است که برخی از بزرگان آنها را «سنیان دوازده امامی» لقب داده‌اند.

چناچه طرح مرجعیت معنوی اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ حیات امامان شیعه و بعد از آن، می‌تواند سهم بسزایی در تحقق این هدف باشد. طرح این مساله از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که اولا بسیاری از اهل  سنت به مقتضای احادیث متواتر و قطعی و مورداتفاق فریقین، محبت و مودت به اهل بیت را لازم و واجب می‌دانند. از جهت دیگر وجود صدها میلیون مسلمان سنی در مناطق هند و پاکستان و کشمیر که نوعا از صوفیه بوده و سلسله خود را به امامان دوازده‌گانه می‌رسانند و وجود ده‌ها میلیون حنفی، علوی در کشورهای همسایه غربی ایران و شمال آفریقا، می‌تواند ظرفیت مناسبی در تحقق این امر بشمار آید.

اما نسبت به گروه دوم نیز می‌توان چنین گفت هر چند اصل تبری (واضح است که بحث درباره لعن اسن و الا سب تخصصا از بحث خارج می‌باشد)  از دشمنان اهل بیت جزء اصول لاینفک دین بوده ولی نحوه ابراز و اظهار آن باید متناسب با اوضاع و شرائط امروز باشد. و این خود به مقتضای عقلانیت و مستندات شرعی فراوان می‌باشد. اظهار تبری و لعن به صورت کلی، وجود روایات فراوان در کتاب العشره مبنی بر معاشرت با اهل سنت، نهی از فاش کردن اسرار اهل بیت، در کنار روایاتی که به طور عام مومن را از انجام کاری که منجر به آزار و اذیت سایر مومنان شده، نهی می‌کند، گوشه ای از مستندات شرعی در این زمینه است. همچنین آزار و اذیت‌های فراوان و قتل و فتوا به مباح بودن خون شیعیان سیستان و بلوچستان و پاکستان و افغانستان و عراق و… گوشه‌ای از مواری  است که ایجاب می‌کند مومن در چنین شرائطی، در نحوه ابراز تبری، روش  مناسبی را در پیش گیرد.

منبع:http://rovatehadis.com&http://o611.persianblog.ir/

ديدگاه هاي شما ::.
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

برام دعا کنید

التماس دعا